ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2025-2026

Σήμερα Παρασκευή 29 Μαΐου διεξήχθησαν οι Σχολικοί Αγώνες της χρονιάς με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από όλα τα Δημοτικά Σχολεία του νησιού.

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης.

Τα αποτελέσματα των αγώνων που αφορούν το σχολείο μας:

50m κοριτσιών: 1η Ειρήνη Γαρυφάλλου, 3η Χριστιάνα Κιαγιά

Μήκος κοριτσιών: 2η Εβελίνα Τόσκα

Σφαίρα κοριτσιών: 2η Νάντια Βολικά

600m κοριτσιών: 1η Ειρήνη Γαρυφάλλου

Σκυταλοδρομία: 4x50m κοριτσιών:

1η θέση: Ειρήνη Γαρυφάλλου, Λουίζα Λουσνιάρι, Ελιάνα Μερντάνι, Αρμέλα Μουρατάι

2η θέση:Νάντια Βολίκα, Χριστιάνα Κιαγιά, Αφροδίτη Μποτζιώρη, Μαρία Παληογιαννοπούλου

Μήκος αγοριών: 2ος Μηνάς Τσέκος

600m αγοριών: 2ος Δημήτρης Τσουμέζης

Ποδόσφαιρο αγοριών: 3η θέση Δημοτικό Σχολείο Χώρας

Βραβείο συμπεριφοράς: Δημοτικό Σχολείο Χώρας!!

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθεια, τη συμμετοχή και την ευγενή άμιλλα που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των αγώνων και στην εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Αναστασία Τζήμου για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή των αγώνων!

29 ΜΑΪΟΥ 1453 – “Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ”

“Σήμερα, 29 Μαΐου, στεκόμαστε με σεβασμό απέναντι σε μια από τις πιο καθοριστικές στιγμές της Ιστορίας μας: την Άλωση της Κωνσταντινούπολης  το 1453. Μια ημέρα μνήμης, αναστοχασμού, αλλά και έμπνευσης.

Φέτος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης επέλεξαν να  προσεγγίσουν αυτή την ιστορική επέτειο με έναν εντελώς διαφορετικό, βιωματικό τρόπο: Έγιναν οι ίδιοι ερευνητές, σεναριογράφοι και δημιουργοί.

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος STEAM, τα παιδιά συνδύασαν την ιστορική γνώση με τη σύγχρονη τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης. Χωρισμένα σε μικρές ομάδες, μελέτησαν τις πηγές, συγκέντρωσαν πληροφορίες και έγραψαν τα δικά τους κείμενα αφήγησης. Με υπομονή, ομαδικότητα και κριτική σκέψη, καθοδήγησαν ψηφιακά εργαλεία για να δώσουν εικόνα, κίνηση και ήχο στα ιστορικά γεγονότα και τους θρύλους της Πόλης, συμμετέχοντας ενεργά μέχρι και στο τελικό μοντάζ.

Το βίντεο αυτό αποτελεί τον καρπό της προσπάθειας των παιδιών μας.

Όπως αναφέρεται και στον επίλογο του έργου τους:

“Μια αυτοκρατορία μπορεί να πέσει, αλλά το φως του πολιτισμού της 
ταξιδεύει στον χρόνο”.

Σήμερα, η ιστορική γνώση συναντά τη σύγχρονη  τεχνολογία, μετατρέποντας τα παιδιά μας σε δημιουργούς που κρατούν τη μνήμη ζωντανή.

Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε το έργο τους και να ταξιδέψετε μαζί τους.”

(κλικ στην εικόνα)

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Οδεύοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς το σχολείο μας διοργάνωσε δύο δράσεις για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στην επόμενη σχολική βαθμίδα.

Η αλλαγή σχολικής βαθμίδας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς στη ζωή των μαθητών και των μαθητριών. Οι δράσεις μετάβασης διοργανώθηκαν με στόχο την ψυχολογική προετοιμασία, την εξάλειψη του άγχους για το «άγνωστο» και την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νέο τους εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Επίσκεψη των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο

Με μεγάλη χαρά και ανοιχτή αγκαλιά υποδεχτήκαμε στους χώρους μας τους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου που από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα αποτελούν μαθητές του σχολείου μας. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις αίθουσες διδασκαλίας, στα γραφεία δασκάλων και στο προαύλιο του σχολείου μας. Επίσης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κοινές αθλητικές δραστηριότητες με τα παιδιά της Α΄ Τάξης, οι οποίοι ανέλαβαν τον ρόλο του «ξεναγού» και του μεγαλύτερου φίλου.

    Επίσκεψη της ΣΤ’ τάξης στο Γυμνάσιο

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, τη Δευτέρα 18 Μαΐου, επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο Χώρας Άνδρου, στο πλαίσιο της γνωριμίας τους με τη νέα σχολική βαθμίδα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και στις αίθουσες διδασκαλίας, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του Γυμνασίου και έλυσαν τις απορίες τους. Η δράση αποτέλεσε μια όμορφη εμπειρία για τα παιδιά, τα οποία αποχώρησαν με θετικές εντυπώσεις και ενθουσιασμό για το νέο τους ξεκίνημα!

    Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στις νηπιαγωγούς για την άψογη συνεργασία, καθώς και στη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου για τη ζεστή φιλοξενία τους.

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και καλή συνέχεια στα επόμενα σχολικά τους βήματα!

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας την Παρασκευή 22 Μαΐου είχαν τη χαρά να υποδέχτηκαν στο σχολείο μας τη συγγραφέα Καλογιαννίδου Ερωφίλη, η οποία τους παρουσίασε το βιβλίο της “Η ιστορία της καρδούλας για την αιμοδοσία”.

    Η δράση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Αιμοδοσίας και Παροχής Φροντίδας Άνδρου.

    Το βιβλίο αυτό, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ, έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών αλλά και των ενηλίκων που το διαβάζουν απέναντι στην αιμοδοσία.

    Η Ιστορία της καρδούλας δεν είναι μια ιστορία ψεύτικη, είναι αληθινή. Η ανθρώπινη ζωή έχει αξία, όμως κάποιες φορές για να διασωθεί χρειάζεται στήριξη, αλληλεγγύη, προσφορά. Μία τέτοια  πράξη είναι και η πράξη της αιμοδοσίας, χωρίς την οποία η καρδούλα της ιστορίας δε θα μπορούσε να ξαναγίνει κόκκινη.

    Η Ερωφίλη Καλογιαννίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σίνδο Θεσσαλονίκης του Δήμου Δέλτα. Είναι δασκάλα και έχει μεγάλη αγάπη για τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, ιστοριών και στίχων. Μάλιστα για την πολύτιμη πράξη της αιμοδοσίας έχει γράψει και τους στίχους του παιδικού τραγουδιού “Μια φιάλη αίμα”

    Ευχαριστούμε τη συγγραφέα που μας μίλησε και μας έμαθε τόσο πολλά για την αιμοδοσία, που αποτελεί μια πράξη μεγάλης αγάπης και προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, όπως και τον Σύλλογο Αιμοδοσίας και Παροχής Φροντίδας Άνδρου για την υπέροχη αυτή πρωτοβουλία.

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΚΕ.ΠΕ.Α ΣΥΡΟΥ

    Την Παρασκευή 14 Μαΐου, η Ε’ και η ΣΤ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ΚΕ.ΠΕ.Α. Σύρου και παρακολούθησα το πρόγραμμα “Του χρόνου τα αζιμούθια”.

    Το αζιμούθιο είναι ένας τρόπος να κατευθυνόμαστε στον χώρο. Ο χώρος όμως στιγματίζεται από τους ανθρώπους που κινήθηκαν σε αυτόν και χαρτογραφείται από μνήμες. Με τις πυξίδες λοιπόν στο χέρι και συγκεκριμένες οδηγίες οι μαθητές, χωρισμένοι σε δυο ομάδες, κατευθύνθηκαν σε ένα ταξίδι σε παλιότερες εποχές.

    Ο στόχος του προγράμματος δεν ήταν απλά ιστορικός. Κυρίως είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω σε θέματα κληρονομιάς και σεβασμού του τόπου στον οποίο δραστηριοποιούνται και στον οποίο έζησαν άλλοι πιο πριν και σε λίγο οι ίδιοι θα τον κληροδοτήσουν στους επόμενους.

    Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Σύρου – Ερμούπολης ιδρύθηκε το 2019 και υλοποιεί 13 εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβαθμιας Εκπαίδευσης.

    Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες και ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάμε.

    Ευχαριστούμε και όλους τους γονείς συνοδούς που στήριξαν την πρωτοβουλία αυτή!

    EUROPEAN GAMES DAY

    Την Παρασκευή 8 Μαΐου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η δράση “European Games Day”στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο “Let’s Move and Play Together”, το οποίο δημιούργησε και συντονίζει η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Αναστασία Τζήμου.

    Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες: Ελλάδα, Ρουμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο, Πολωνία και Τουρκία.

    Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης ανέλαβαν τον ρόλο του δασκάλου και του συντονιστή. Χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων, ανέλαβαν από ένα τμήμα και παρουσίασαν στους μικρότερους μαθητές παραδοσιακά παιχνίδια από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, εξηγώντας τους κανόνες και βοηθώντας τους να παίξουν.

    Η δράση ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και μεγάλη συμμετοχή από όλους τους μαθητές, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέα παιχνίδια, αλλά και να ανακαλύψουν πολλές ομοιότητες με παιχνίδια που ήδη παίζουμε στη χώρα μας.

    Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές ήρθαν πιο κοντά στις παραδόσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καλλιεργώντας τη συνεργασία, την επικοινωνία και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

    Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης για τη σοβαρότητα, τον ενθουσιασμό και τη μεγάλη υπευθυνότητα που έδειξαν κατά την οργάνωση και υλοποίηση της δράσης.

    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 2025 – 2026

    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑΣ “ΚΛΕΙΤΑΡΧΟΣ & ΒΕΡΕΝΙΚΗ” (διακρίνονται όσοι έγραψαν πάνω από 85/100)

    Στ’ τάξη: Κλείταρχος → Ηλιάδη Ελισάβετ (86/100)

    Βερενίκη → Μερντάνι Ελιάνα (85/100)

    Ε’ τάξη: Κλείταρχος → 1ος Μποτζιώρη Αφροδίτη (96/100) – Παπασπύρου Μίλων (96/100)

    2ος Καρπούζης Κωνσταντίνος (93/100)

    3ος Τσέκος Μηνάς (86/100)

    4ος Παληογιαννοπούλου Μαρία (85/100) – Χότζα Στήβεν (85/100)

    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΩΝ “ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ” (διακρίνεται ο πρώτος από κάθε τμήμα)

    ΣΤ΄τάξη → Μενδρινός Χαράλαμπος

    Ε΄ Τάξη → Μποτζιώρη Αφροδίτη – Παπασπύρου Μίλων (ισοψηφία)

    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ “ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ” (διακρίνονται οι 5 πρώτοι κάθε τμήματος)

    ΣΤ’ τάξη → 1ος Τσουμέζης Δημήτρης (70/100)

    2ος Σταματέλλου Σοφία (67/100)

    3ος Ηλιάδη Ελισάβετ (55/100)

    Μενδρινός Χαράλαμπος (55/100)

    Σαλονίκη Βασιλική (55/100)

    Ε’ τάξη → 1ος Καρπούζης Κωνσταντίνος (84/100)

    2ος Τσέκος Μηνάς (77/100)

    3ος Παπασπύρου Μίλων (76/100)

    4ος Μποτζιώρη Αφροδίτη (71/100)

    5ος Μπάρδο Ενέο – Χότζα Στήβεν (63/100)

    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΑΡΙΣΜΑΘΕΙΑ “OUT OF THE BOX CHALLENGE”

    Σε σύνολο 3.800 συμμετοχών (43 μαθητές/τριες από τα σχολεία της Άνδρου) από Α’ έως ΣΤ’ Δημοτικού διακρίθηκαν για τη Β’ φάση:

    Α’ – Β’ Δημοτικού:

    17η Παπασπύρου Κίρα

    37ος Πανταζής Παναγιώτης

    47η (επιλαχούσα): Καρπούζη Μυρτώ

    Γ’ – ΣΤ’

    31ος Παπασπύρου Μίλων

    65ος Καρπούζης Κωνσταντίνος

    120ος Κουτρότσιος Νικόλαος

    122η Πέτσα Στέλλα (ΔΣ Γαυρίου)

    165η (επιλαχούσα) Ηλιάδη Ελισάβετ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

    ΜΑΘΗΤΙΚΟ – ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΜΑΖΙ”

    Τη Δευτέρα 4 Μαΐου η Β’ και η Δ’ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στο Μαθητικό – Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ “ΜΑΖΙ” που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;”.

    Στο Φεστιβάλ συμμετείχαν 4 σχολεία (το Γενικό Λύκειο Άνδρου, το Επαγγελματικό Λύκειο, το Δημοτικό Σχολείο Χώρας και το Νηπιαγωγείο Χώρας), 13 εκπαιδευτικοί και 100 μαθητές και μαθήτριες με παρουσιάσεις, βιωματικά εργαστήρια και θεατρικά δρώμενα.

    Το πρόγραμμα “Κι αν ήσουν εσύ;” είναι ένα πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα με την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων και τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα.